18 januari 2015

Blossom - Nostalgic

Det var inte så här jag hade tänkt starta bloggen. Men nu var det ju det här med tapet som tog över mina tankar om nästa husprojekt. Vi har börjat ta tag i nedervåningen där de äldsta barnen fick egna sovrum i somras och där det gamla genomgångsrummet från garaget nu tas i anspråk som allrum. För lek, TV-tittande och Fifa-spelande. Tror att rätt tapet kommer göra hela skillnaden för det rummet. Inspirationen kom först från en annan blogg där tapeten Blossom från Mr Persvall är helt fantastisk i ett nygjort flickrum. Det som slog an hos mig var att tapeten också lyfte fram de gamla möblerna så fint. Att den är storblommig kändes bara som en fördel eftersom vi måste försöka ta bort fokus från det befintliga golvet.

Tapet Blossom, kollektion Nostalgic från Mr Persvall. Foto: Pinterest
Tror också på att plocka upp en blågrön färg och måla den i den angränsande hallen.

Blågrön inspiration. Foto: Pinterest

Foto: Pinterest
Så när jag väl hade kommit in på blomspåret så hittade jag nästa alternativ. Den danska designern Helene Blanche har gjort kollektionen Botanic Garden för Flügger. Willow Blue är kanske lite snällare, lite mer mainstream. Men också den ett bra alternativ tror jag. Fortsättning följer.
Tapet Willow Blue, kollektion Botanic Garden från Flügger. Foto: Pinterest
 

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack allra snällaste @cricket! Min första kommentar! Bara en sån sak, vad glad jag blir!!

      Radera